Pages

Friday, July 26, 2013

'Mintak mati boleh'...lulz.

assalammualaikum wbt..

Pejam celik, pejam celik kejap je dah 17 ramadan..ini bermakna dah 18 hari  la aku MC tak kerja dan akan terus berlanjutan seminggu lagi..boring jugak lama sangat cuti ni..hahaha...

Sejak awal puasa tu hari, aku tengok ramai la kawan-kawan post, baik status kat fb atau entri kat blog pasal puasa, iftar ni semua..macam biasa bagi orang yang baru berkawin, status gedik yang nak bagitau kebahagiaan dia bersama laki selalu la terpampang kat wall aku time-time puasa ni..

"ramadan lebih bermakna bersama suami"

"bersahur/iftar bersama suami di hotel sunway"

Adoila..nampak sangat aku anti dengan status-status kezen aku sorang ni..tu belum kira yang berkaitan anak..kahkahkah..
 
Nak je aku suruh KHK troll kezen aku ni..nak cakap dia ni budak budak lagi, dah jadi mak budak pon..hahaha..tah la...

Ni la akibatnya kalau terlebih berfesbuk..aku nak citer banyak pon tak payah la kan..kalau dah jenis attention seeker tu korang bayangkan la sendiri camne..habis semua benda nak citer...

Satu lagi yang aku perasan, member-member yang sekapal masa kaki chatting dulu memang kuat post status kat FB dan diorang semua masih aktif dengan group tu.ramai yang attention seeker gak kat sini..dan yang pelik tah macam mana tiba-tiba je aku boleh ada dalam group tu...

Ni pon satu lagi group yang tak berkembang dari dulu..hahaha..cuma yang boleh dibanggakan, diorang masih lagi frendly macam dulu.. tu terbaik..masih lagi invite aku untuk apa2 event..aku je malas join..hahaha..tapi group ni best la untuk aku troll dan tengok orang bergaduh..so sbb tu aku stay je lagi...hahaha..

Ingatkan bebudak yang suka chatting ni berkembang la kepala otak, rupanya ramai yang noob lagi..kehkehkeh...dah la jenis 'like' status sendiri, maki-maki dalam status macam budak kecik..adoiila..masing2 dah tua kot...boring betul bila aku nak troll perangai diorang ni, siap tanya balik apa yang aku cakap..noob sangat kay..hahaha..

Satu lagi pendedahan yang KHK buat memang banyak berlaku sekarang..tapi ramai budak2 yang baru up la buat camtu..suka sangat buat status pasal nak 'mati'..

ni  contoh je..banyak je lagi ayat ayat yang konon mintak mati ni..

pendapat aku :

"kita senang bercakap pasal nak mati bila kita tak nampak lagi bila kita akan mati dan tak rasa lagi yang ajal tu dekat dengan kita, tapi bila diri sendiri dah rasa berdepan dengan ajal, ade penyakit macam aku ni baru korang takut mati dan korang tak mungkin akan suka-suka nak cakap macam tu, dan masa ni baru la sedar kalau boleh taknak mati awal  pasal belum selesai urusan dunia dan belum cukup amalan,"

Citer ringkas Dairi Ramadan Rafique kali ni, aku dah kene cop muka betik sebab selalu sangat beli buah betik potong kat kedai makan sebelah rumah mak aku ni.. ni semua sebab masuk wad tu hari la depa asik bagi makan buah betik je..terus lak aku gila betik..hahahaa..

ok tu je nak burak..choww...

p/s : rojak buah betul entri aku ni..hahaha..

19 comments:

  1. bile la Daim kechik nak besar haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. orangnye dah besar aku rase chuu..tu otak kecik..hahhaa

      Delete
    2. mungkin kadang2 datang pnyakit mereng :D

      Delete
  2. ini semua salah evolusi. nanti aku ajar anak murid cara penggunaan fb yang betol

    ReplyDelete
    Replies
    1. ade mata pelajaran baru ke sekarang wadi?haha

      Delete
  3. adooi...

    ingat dah mati die boleh senang ke?

    lagi susah alam sana kot...

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang tak sedar kot, dunia ni yang sementara..

      Delete
  4. Pendek akal tu namanya...
    Boleh pulak main2 bab mati yea...
    sabo ajelahh...

    Betik baik juga untuk sistem membuangan..
    Hahaha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu status ambik perhatian je nur..budak baru up..haha..

      Betik baik juga untuk sistem membuangan..huh..biar betik??

      haha..

      Delete
  5. dia dah cukup amalan la tu mitak nak mati cepat.hakhak..

    buah betik sedap apa.aku pun suka...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dah berdepan dengan mati baru diorang tau..hehe..

      betik muda buat somtam pon best kan..hehe

      Delete
  6. dia Kechik lagi tu...belum Beshar lagi. dah besar nanti mesti menyesal sebab jenis pakai cakap / minta tapi tak pikiaq habis. hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok..bg can la kat budak lom beshar tu kan..hahha

      Delete
  7. ermm..tak tau nak kate ape..zaman sekarang..

    p/s: eh! nih blog baru ko ke ape.. cehh..sampah dah jadi smart!bagus2..perubahan yang elok..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni blog lain la..cmne ko boleh sesat sini..aku tak invite pon..hahah

      Delete
    2. haha..siot je kan ayat ko..cehh..

      Delete
  8. Salam kenal hek hek hek.
    Aku baru ter-found blog kamu ni la, aku pun dah jarang online kan. Well, sudah ku baca kesemua entry, SEMUA. hahhaa u know me. Aku pun tak tau nak komen apa, just sorry to hear about what happen to u, harap bertabah la especially CPWani dengan anak kecik lagi tu semua, and really really doakan kamu cepat sembuh sepenuhnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal..hahaha..

      pesal la ko baru perasan dora..dah lama ade blog ni..haha..thanks la ko ni tetap gigih baca entri2 aku kan..mujur tak bnyk sangt pon yang ade..ahaha..thanks dora..doakan aku sihat..

      Delete
  9. KHK, HAHAHA! Selama-lamanya melekat di hati. Bukan apa, actually dengan page tu sy dpt tau btapa sosial nya Malaysia ni. Serius tak tipu ni. =_= But yeah.. Yang mintak mati tu kan.. Selalunya bila dah dekat ajal tu, mesti rasa taknak mati. Percaya la. Mula2 je gila, lepas tu waras balik, haha!

    ReplyDelete